

STABILE AKTIER KL - PORTEFØLJEN


American Tower | ||||
American Tower udbyder digital infrastruktur. Selskabet er baseret i USA og tilbyder trådløse netværksløsninger i 17 lande på tværs af 5 kontinenter.
|
||||
Fakta | ||||
|

Carlsberg | ||||
Carlsberg er blandt verdens absolut største ølproducenter. Koncernen beskæftiger i dag mere end 40.000 ansatte og er karakteriseret ved en stor diversitet i antallet af brands og markeder. Selskabets markedsstrategi er at konkurrere i 3 regioner, henholdsvis Nord- og Vest-europa, Østeuropa og Asien. Carlsbergs aktiviteter er koncentreret på markeder, hvor koncernen har styrken og de rette produkter til at opnå en ledende position. |
||||
Fakta | ||||
|

Coca-Cola | ||||
The Coca-Cola Company er verdens største producent af drikkevarer og tilbyder mere end 500 brands i over 200 lande. Udover Coca-Cola inkluderer produktporteføljen bl.a. Fanta, Powerade, Vitaminwater, Minute Maid juice og Innocent smoothies.
|
||||
Fakta | ||||
|

Dollar General | ||||
Dollar General er en amerikansk discount-supermarked kæde med mere end 12.300 butikker i 43 stater. Her koster de fleste varer højst 1 dollar, og 70 pct. af alle varer mindre end 5 dollar. Side om side sælges både kvalitetsprodukter med højt profilerede mærker og de mere ukendte billigere alternativer.
|
||||
Fakta | ||||
|

HDFC | ||||
HDFC er Indiens største udbyder af huslån. Selskabet er meget veldrevet og har adgang til et landsdækkende distributionsnet, som typisk betjener den voksende indiske middelklasse. Selskabet er det mest effektive og samtidigt markedsledende selskab indenfor sit område. Særligt to faktorer gør HDFC til et selskab med et meget stort vækstpotentiale. For det første, har Indien stor mangel på lejligheder og huse af god kvalitet og for det andet, udgør huslån en meget lille andel af BNP, sammenlignet med andre lande i både Asien og Europa. |
||||
Fakta | ||||
|

Hoya | ||||
Hoya er et globalt med-tech firma baseret i Tokyo, Japan. Hoya er en førende leverandør af forskellige typer af brilleglas og kontaktlinser samt komponenter til halvledere, LCD-paneler og harddiske.
|
||||
Fakta | ||||
|

Microsoft | ||||
Microsoft er en af verdens største softwarevirksomheder og kendes bedst for produkterne
Microsoft Windows, Microsoft Office, MSN samt webbrowserne Internet Explorer og Edge.
Ydermere står Microsoft bag hardwareprodukterne Xbox og Microsoft Surface. Med introduktionen af platformen Microsoft Azure i 2010 har Microsoft øget deres
fokus på cloudcomputing (”skyen”), der sikrer fleksibel adgang til og enkel
administration af data.
|
||||
Fakta | ||||
|

Nestle | ||||
Nestlé er verdens førende producent af fødevarer bl.a. kendte mærker som Nespresso, KitKat og Perrier. Selskabet har i stigende grad fokus på områder med en høj eksponering til sundhed og wellness og ejer således en aktieandel på 29,4% i kosme-tikvirksomheden L’Oreal. En bred produktportefølje, samt stor finansiel styrke gør aktien til en solid investering, og trods udsigten til lavere økonomisk vækst i de kom-mende år, forventes Nestlé at kunne fastholde en organisk vækst på omkring 5-6% |
||||
Fakta | ||||
|

Novo Nordisk | ||||
Novo Nordisk er verdens- ledende i udvikling og behandling af diabetes. Desuden er selskabet ved at opbygge en ledende positon inden for hæmostase- behandling og vækst- hormoner. |
||||
Fakta | ||||
|

Procter & Gamble | ||||
Procter & Gamble er et af verdens førende selskaber indenfor produkter til husholdning og personlig pleje. Selskabets portefølje af globale brands inkluderer eksempelvis Always, Gillette, Oral-B og Tampax.
|
||||
Fakta | ||||
|

S&P Global | ||||
S&P Global er en førende udbyder af finansielle ratings, benchmarks og analyser. Selskabet har en dominerende markedsposition samt en stærk prisfastsættelse støttet af sekulære trends. Ydermere drager S&P Global fordel af den strukturelle vækst i behovet for data.
|
||||
Fakta | ||||
|

Sony | ||||
Sony (Japan) er et global medie, underholdnings- og teknologiselskab. Selskabet producerer og udbyder
en lang række produkter og services, herunder mobiltelefoni, musik og film, spillekonsoller, virtual reality teknologi og finansielle services. |
||||
Fakta | ||||
|

Thermo Fisher | ||||
Amerikanske Thermo Fisher producerer medicinsk udstyr til eksempelvis forskningsindustrien. Produkt porteføljen indeholder bl.a. analyse og diagnose instrumenter, laboratorieudstyr og software services. Selskabet henter omkring halvdelen af omsætningen i USA.
|
||||
Fakta | ||||
|

Unilever | ||||
Unilever, er en førende producent af bl.a. rengøringsmidler og personlig pleje. Med næsten 60 pct. af salget i emerging markets-regionen drager Unilever fordel af den høje vækst i købekraften i bl.a. Asiens middelklasse.
|
||||
Fakta | ||||
|

Visa | ||||
Amerikanske Visa er verdens største på markedet for kortbaserede transaktioner. Selskabet har en stærk konkurrencemæssig position. Ca. 80% af alle transaktioner foregår kontant, men antallet af transaktioner via kort over internettet og de mobile netværk er stigende, hvilket gavner den strukturelle vækst for Visa. Selskabet er gældsfrit og har en meget profitabel forretningsmodel. |
||||
Fakta | ||||
|

Opdateret pr. 31. december 2020





Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
American Tower udbyder digital infrastruktur. Selskabet er baseret i USA og tilbyder trådløse netværksløsninger i 17 lande på tværs af 5 kontinenter. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Carlsberg er blandt verdens absolut største ølproducenter. Koncernen beskæftiger i dag mere end 40.000 ansatte og er karakteriseret ved en stor diversitet i antallet af brands og markeder. Selskabets markedsstrategi er at konkurrere i 3 regioner, henholdsvis Nord- og Vest-europa, Østeuropa og Asien. Carlsbergs aktiviteter er koncentreret på markeder, hvor koncernen har styrken og de rette produkter til at opnå en ledende position. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
The Coca-Cola Company er verdens største producent af drikkevarer og tilbyder mere end 500 brands i over 200 lande. Udover Coca-Cola inkluderer produktporteføljen bl.a. Fanta, Powerade, Vitaminwater, Minute Maid juice og Innocent smoothies. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Dollar General er en amerikansk discount-supermarked kæde med mere end 12.300 butikker i 43 stater. Her koster de fleste varer højst 1 dollar, og 70 pct. af alle varer mindre end 5 dollar. Side om side sælges både kvalitetsprodukter med højt profilerede mærker og de mere ukendte billigere alternativer. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
HDFC er Indiens største udbyder af huslån. Selskabet er meget veldrevet og har adgang til et landsdækkende distributionsnet, som typisk betjener den voksende indiske middelklasse. Selskabet er det mest effektive og samtidigt markedsledende selskab indenfor sit område. Særligt to faktorer gør HDFC til et selskab med et meget stort vækstpotentiale. For det første, har Indien stor mangel på lejligheder og huse af god kvalitet og for det andet, udgør huslån en meget lille andel af BNP, sammenlignet med andre lande i både Asien og Europa. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Hoya er et globalt med-tech firma baseret i Tokyo, Japan. Hoya er en førende leverandør af forskellige typer af brilleglas og kontaktlinser samt komponenter til halvledere, LCD-paneler og harddiske. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Microsoft er en af verdens største softwarevirksomheder og kendes bedst for produkterne Microsoft Windows, Microsoft Office, MSN samt webbrowserne Internet Explorer og Edge. Ydermere står Microsoft bag hardwareprodukterne Xbox og Microsoft Surface. Med introduktionen af platformen Microsoft Azure i 2010 har Microsoft øget deres fokus på cloudcomputing (”skyen”), der sikrer fleksibel adgang til og enkel administration af data.
| ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Nestlé er verdens førende producent af fødevarer bl.a. kendte mærker som Nespresso, KitKat og Perrier. Selskabet har i stigende grad fokus på områder med en høj eksponering til sundhed og wellness og ejer således en aktieandel på 29,4% i kosme-tikvirksomheden L’Oreal. En bred produktportefølje, samt stor finansiel styrke gør aktien til en solid investering, og trods udsigten til lavere økonomisk vækst i de kom-mende år, forventes Nestlé at kunne fastholde en organisk vækst på omkring 5-6% | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Novo Nordisk er verdens- ledende i udvikling og behandling af diabetes. Desuden er selskabet ved at opbygge en ledende positon inden for hæmostase- behandling og vækst- hormoner. | ||||
Fakta | ||||
|
Procter & Gamble er et af verdens førende selskaber indenfor produkter til husholdning og personlig pleje. Selskabets portefølje af globale brands inkluderer eksempelvis Always, Gillette, Oral-B og Tampax. | ||||
Fakta | ||||
|
S&P Global er en førende udbyder af finansielle ratings, benchmarks og analyser. Selskabet har en dominerende markedsposition samt en stærk prisfastsættelse støttet af sekulære trends. Ydermere drager S&P Global fordel af den strukturelle vækst i behovet for data. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Sony (Japan) er et global medie, underholdnings- og teknologiselskab. Selskabet producerer og udbyder | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Amerikanske Thermo Fisher producerer medicinsk udstyr til eksempelvis forskningsindustrien. Produkt porteføljen indeholder bl.a. analyse og diagnose instrumenter, laboratorieudstyr og software services. Selskabet henter omkring halvdelen af omsætningen i USA. | ||||
Fakta | ||||
|
Unilever, er en førende producent af bl.a. rengøringsmidler og personlig pleje. Med næsten 60 pct. af salget i emerging markets-regionen drager Unilever fordel af den høje vækst i købekraften i bl.a. Asiens middelklasse. | ||||
Fakta | ||||
|
Amerikanske Visa er verdens største på markedet for kortbaserede transaktioner. Selskabet har en stærk konkurrencemæssig position. Ca. 80% af alle transaktioner foregår kontant, men antallet af transaktioner via kort over internettet og de mobile netværk er stigende, hvilket gavner den strukturelle vækst for Visa. Selskabet er gældsfrit og har en meget profitabel forretningsmodel. | ||||
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|
Fakta | ||||
|